Mixing studio bij Independent Recordings

Radio Cassette, Speaker, Sound, Audio, Music

Je kiest nummers van een hete nieuwe single/album die je leuk vindt, nummers waarvan je denkt dat ze een hit zullen worden op radio, tv, in films, enzovoort. Je legt ze neer als je voelt dat het past en als je tevreden bent dat het liedje af is. Je hebt het vervolgens op schijf gezet, wat de laatste en belangrijkste fase in je carrière als artiest/muzikant is.

Bepaal eerst en richt je energie op de nummers die je hebt gekozen. Dit zijn uw ‘signature’-nummers en u moet ze gebruiken in uw uitvoeringen en zakelijke beslissingen. Deze nummers zijn je “visitekaartjes”. Mensen zullen door alle hype heen zien hoe geweldig het “gemiddelde” nummer is. Maak geweldige, motiverende liedjes, speel ze voor je vrienden en inspireer ze om hun rol in het nummer te spelen/zingen.

Wanneer je een dag in je opnamestudio bent. . . je kunt besluiten dat je geen tijd hebt om te mixen en dat je ‘s ochtends al je mixen vergeet. Dan is het een goed idee om vroeg op de dag te mixen. Dit geeft je een geweldige “ochtendmix” voor je middagsessie. Als je vroeg mixt, heb je meer tijd om aan probleemgebieden te werken. Als je een drukke dag hebt, kan het onmogelijk zijn om iedereen genoeg tijd te geven om te gaan zitten en te mixen, omdat je snel moet mixen. Wanneer dit gebeurt, kan het langer duren voordat je mixsessie klaar is en zal iedereen moe zijn van de lange dag.

Sommige mensen doen graag hun eigen studiotijd en delen hun eigen opnamesessies. Ze realiseren zich dat ze aan het eind van de dag het materiaal of de nummers hebben die ze hebben gemaakt en ze willen deze delen met hun luisteraars. Als je een van deze “pro’s” bent en je kiest je tijd, dan moet je onthouden dat het publiek er is om naar je te luisteren. Je hebt misschien je persoonlijke mixvoorkeuren, maar het is een beter idee om de mastering over te laten aan goede en toegewijde professionals.

In de jaren 70 was het populair om je platen naar een masteringmaster te brengen, omdat de masteringtechnicus een onbevooroordeeld oor had en de niveaus van de nummers kon “instellen” zodat het volume over de hele plaat consistent zou zijn. Vandaag de dag is dit nog steeds een belangrijke stap, maar vandaag de dag kan een mastering engineer veel meer doen om de frequenties van het nummer vorm te geven. Ook wordt tegenwoordig veel duurdere apparatuur gebruikt om bepaalde geluidsvoorkeuren te bereiken.

Een nagesynchroniseerd nummer met een agressief, smal, overstuurd geluid kan bijvoorbeeld vaak zo hoog worden gedraaid als ze willen, terwijl een melodieus nummer met soepele, lintachtige zang misschien TE luid is om te beheersen en moet worden afgestemd op alleen de juiste niveau.

Mastering is de laatste fase van de productie. Het is vaak de moeilijkste fase en vereist de meeste ervaring om succesvol af te ronden. Mastering is de reden waarom je plaat er de volgende dag of week fysiek beter uit zal zien, en het is een fase waarin de mastering- en productietijd echt is aangebroken om de algehele productie van je plaat te bepalen. Het beheersen van vandaag is puur een stuk complexer dan in het verleden, omdat de mastering-ingenieurs van vandaag veel meer ervaring hebben en zeer geavanceerde machines gebruiken. Vroeger huurde je een producer in, die je zou helpen bij het opnemen en masteren van je plaat. Een goede producer zou je helpen een meester te worden die was; hoewel niet per se goed, een meester die over het algemeen ‘revolutionairen’ en vooruitstrevend was. Tegenwoordig is het vinden van een goede producer niet zo eenvoudig. De meeste producers zijn tegenwoordig geïnteresseerd in absoluut maximaal volume en zullen het maximale uit je opnames halen zonder rekening te houden met enig ander aspect. Mastering is tegenwoordig puur een stuk complexer dan vroeger, omdat de mastering engineers van tegenwoordig veel meer ervaring hebben en met zowel de oude als de nieuwe engineers werken.

Ik geloof oprecht dat de mastering-engineers van vandaag eigenlijk complexer zijn dan die uit het verleden. Hoewel het waar is dat ze zullen proberen zoveel mogelijk van het originele nummer te behouden, zullen ze ook de opnames “meesteren” door het dynamische bereik verder te verminderen; het afvlakken van de hoogtepunten en het afvlakken van de dieptepunten. Als je tegenwoordig een of andere opnamesoftware hebt die je gebruikt, of het nu Pro Tools, Sonar, Logic, enz. is, kun je je tracks rechtstreeks opnemen zonder enige bewerking. Het enige dat u nodig hebt, is ervoor zorgen dat wanneer u een track maakt, voldoende tracks opneemt en op cd brandt of de tracks mastert met behulp van een mastering-engineer.

De absoluut beste manier om een ​​professionele gemasterde CD te verkrijgen is met de hulp van een mastering engineer. De meeste mensen vinden echter dat